hand scribbling

ריקי שחם פואטיקה, צילום, תרבות

האישה שתפרה לעצמה את הפרוטזות

האמנית היפנית מארי קטאיאמה שמתמשת בפרוטזות כדי לחקור את הניכור של האחר.

מארי נולדה עם מחלה נדירה שהותירה אותה עם יד אחת מעוותת ושתי רגליים קצרות במיוחד. את ילדותה העבירה מארי בתפירה ובמלאכות יד אחרות כהכרח. הפרוטזות הגסות המגושמות אותן נאלצה לשאת בילדותה הקשו עליה למצוא בגדים הולמים. לתפור לעצמה בגדים ייעודיים היה רק מתבקש.

כל משפחתה תמיד היתה עסוקה במלאכות יד. סריגה, תפירה, ציור, כתיבה - החוט והמחט היו חלק ממנה עוד בטרם ידעה קרוא וכתוב.

בגיל תשע בחרה מארי לכרות לחלוטין את שתי רגליה שרק הקשו על קיומה. יכולתה לגשת לעולם של יצירתיות בלתי נדלית אפשר לה לעשות את השינוי בתנאים משלה.

כאשר למדה אומנות באוניברסיטה היתה מארי מממנת את לימודיה כזמרת ג'ז במועדונים. היא הסתירה את הפרוטזות בחצאית ארוכה וגם את העובדה שיש לה רק שתי אצבעות ביד שמאל. רק בסוף ההופעה היתה חושפת את מוגבלותה כאקט אומנותי משלה.

כאשר נולדה למארי בתה הראשונה, היא הבינה שזו הפעם הראשונה שיצור אנושי מביט בגופה מבלי לחשוב שיש שם משהו מעוות.

האישה שתפרה לעצמה את הפרוטזות מאת ריקי שחם

האישה שתפרה לעצמה את הפרוטזות

ריקי שחם

האמנית היפנית מארי קטאיאמה שמתמשת בפרוטזות כדי לחקור את הניכור של האחר.

מארי נולדה עם מחלה נדירה שהותירה אותה עם יד אחת מעוותת ושתי רגליים קצרות במיוחד. את ילדותה העבירה מארי בתפירה ובמלאכות יד אחרות כהכרח. הפרוטזות הגסות המגושמות אותן נאלצה לשאת בילדותה הקשו עליה למצוא בגדים הולמים. לתפור לעצמה בגדים ייעודיים היה רק מתבקש.

כל משפחתה תמיד היתה עסוקה במלאכות יד. סריגה, תפירה, ציור, כתיבה - החוט והמחט היו חלק ממנה עוד בטרם ידעה קרוא וכתוב.

בגיל תשע בחרה מארי לכרות לחלוטין את שתי רגליה שרק הקשו על קיומה. יכולתה לגשת לעולם של יצירתיות בלתי נדלית אפשר לה לעשות את השינוי בתנאים משלה.

כאשר למדה אומנות באוניברסיטה היתה מארי מממנת את לימודיה כזמרת ג'ז במועדונים. היא הסתירה את הפרוטזות בחצאית ארוכה וגם את העובדה שיש לה רק שתי אצבעות ביד שמאל. רק בסוף ההופעה היתה חושפת את מוגבלותה כאקט אומנותי משלה.

כאשר נולדה למארי בתה הראשונה, היא הבינה שזו הפעם הראשונה שיצור אנושי מביט בגופה מבלי לחשוב שיש שם משהו מעוות.

לקריאה נוספת

האמנית היפנית מארי קטאיאמה שמתמשת בפרוטזות כדי לחקור את הניכור של האחר.

מארי נולדה עם מחלה נדירה שהותירה אותה עם יד אחת מעוותת ושתי רגליים קצרות במיוחד. את ילדותה העבירה מארי בתפירה ובמלאכות יד אחרות כהכרח. הפרוטזות הגסות המגושמות אותן נאלצה לשאת בילדותה הקשו עליה למצוא בגדים הולמים. לתפור לעצמה בגדים ייעודיים היה רק מתבקש.

כל משפחתה תמיד היתה עסוקה במלאכות יד. סריגה, תפירה, ציור, כתיבה - החוט והמחט היו חלק ממנה עוד בטרם ידעה קרוא וכתוב.

בגיל תשע בחרה מארי לכרות לחלוטין את שתי רגליה שרק הקשו על קיומה. יכולתה לגשת לעולם של יצירתיות בלתי נדלית אפשר לה לעשות את השינוי בתנאים משלה.

כאשר למדה אומנות באוניברסיטה היתה מארי מממנת את לימודיה כזמרת ג'ז במועדונים. היא הסתירה את הפרוטזות בחצאית ארוכה וגם את העובדה שיש לה רק שתי אצבעות ביד שמאל. רק בסוף ההופעה היתה חושפת את מוגבלותה כאקט אומנותי משלה.

כאשר נולדה למארי בתה הראשונה, היא הבינה שזו הפעם הראשונה שיצור אנושי מביט בגופה מבלי לחשוב שיש שם משהו מעוות.

ריקי שחם

האישה שתפרה לעצמה את הפרוטזות

ריקי שחם

next song

חזרה

‎ריקי שחם - פואקטיקה, צילום ותרבות‎