hand scribbling

ריקי שחם פואטיקה, צילום, תרבות

האנשים של המאה העשרים

אביו של אוגוסט סנדר היה נגר במכרה, ואחר-כך פנה לחקלאות. זה היה במכרה כאשר סנדר עזר לצלם של החברה לסחוב את הצילום הכבד כאשר נחשף לראשונה לעולם הצילום. לאחר שנים נודע כאחד הצלמים החשובים בכל הזמנים.

בשנות העשרים של המאה הקודמת החל סנדר באחד בפרוייקטים השאפתניים ביותר שלו - האנשים של המאה העשרים. כוונתו היתה לתעד את גרמניה בעזרת פורטרים המציגים את כל שלל האוכלוסיה. הצילומים קוטלגו לשבעה נושאים עיקריים - החקלאי, בעל המלאכה, האישה, מעמדות ומקצועות, האמן, העיר, האנשים האחרונים.

בצילומיו תיעד גם את עליית הנאציזם וגם את אלו הנרדפים מאותו הממשל - התמונה העולה מעבודותין מעבירה את חוסר הודאות של גרמניה באותה התקופה. פרץ של אומנות מעורבב במערבולות פוליטיות. ביום לעבודותיו ערך היסטורי לא פחות מערכן האומנותי.

סנדר לא עבר למצלמת הלייקה המודרנית שהומצאה באותם הימים, אלא נשאר נאמן ללוחות הזכוכית המסורבלים של המצלמות הכבדות והישנות. זה איפשר לו לתפוס פרטים שלט היה ניתן בכל טכנולוגיה חדישה אחרת. עבודותיו אנונימיות, עם רקע אחיד, ומתועדות רק עם שם המקצוע ולא שם האדם המצולם - התמונה מדברת בעד עצמה, אהב לאמר.

מסירותו לאיכות ולמגוון האוכלוסיה אותה תיעד הפכו אותו לאחד הצלמים החשובים בכל הזמנים. גדולי הדור כמו ווקר אוורנס ודיאן ארבוס מציינים אותו כדמות מפתח בקריירה שלהם.

האנשים של המאה העשרים מאת ריקי שחם

האנשים של המאה העשרים

ריקי שחם

אביו של אוגוסט סנדר היה נגר במכרה, ואחר-כך פנה לחקלאות. זה היה במכרה כאשר סנדר עזר לצלם של החברה לסחוב את הצילום הכבד כאשר נחשף לראשונה לעולם הצילום. לאחר שנים נודע כאחד הצלמים החשובים בכל הזמנים.

בשנות העשרים של המאה הקודמת החל סנדר באחד בפרוייקטים השאפתניים ביותר שלו - האנשים של המאה העשרים. כוונתו היתה לתעד את גרמניה בעזרת פורטרים המציגים את כל שלל האוכלוסיה. הצילומים קוטלגו לשבעה נושאים עיקריים - החקלאי, בעל המלאכה, האישה, מעמדות ומקצועות, האמן, העיר, האנשים האחרונים.

בצילומיו תיעד גם את עליית הנאציזם וגם את אלו הנרדפים מאותו הממשל - התמונה העולה מעבודותין מעבירה את חוסר הודאות של גרמניה באותה התקופה. פרץ של אומנות מעורבב במערבולות פוליטיות. ביום לעבודותיו ערך היסטורי לא פחות מערכן האומנותי.

סנדר לא עבר למצלמת הלייקה המודרנית שהומצאה באותם הימים, אלא נשאר נאמן ללוחות הזכוכית המסורבלים של המצלמות הכבדות והישנות. זה איפשר לו לתפוס פרטים שלט היה ניתן בכל טכנולוגיה חדישה אחרת. עבודותיו אנונימיות, עם רקע אחיד, ומתועדות רק עם שם המקצוע ולא שם האדם המצולם - התמונה מדברת בעד עצמה, אהב לאמר.

מסירותו לאיכות ולמגוון האוכלוסיה אותה תיעד הפכו אותו לאחד הצלמים החשובים בכל הזמנים. גדולי הדור כמו ווקר אוורנס ודיאן ארבוס מציינים אותו כדמות מפתח בקריירה שלהם.

לקריאה נוספת

אביו של אוגוסט סנדר היה נגר במכרה, ואחר-כך פנה לחקלאות. זה היה במכרה כאשר סנדר עזר לצלם של החברה לסחוב את הצילום הכבד כאשר נחשף לראשונה לעולם הצילום. לאחר שנים נודע כאחד הצלמים החשובים בכל הזמנים.

בשנות העשרים של המאה הקודמת החל סנדר באחד בפרוייקטים השאפתניים ביותר שלו - האנשים של המאה העשרים. כוונתו היתה לתעד את גרמניה בעזרת פורטרים המציגים את כל שלל האוכלוסיה. הצילומים קוטלגו לשבעה נושאים עיקריים - החקלאי, בעל המלאכה, האישה, מעמדות ומקצועות, האמן, העיר, האנשים האחרונים.

בצילומיו תיעד גם את עליית הנאציזם וגם את אלו הנרדפים מאותו הממשל - התמונה העולה מעבודותין מעבירה את חוסר הודאות של גרמניה באותה התקופה. פרץ של אומנות מעורבב במערבולות פוליטיות. ביום לעבודותיו ערך היסטורי לא פחות מערכן האומנותי.

סנדר לא עבר למצלמת הלייקה המודרנית שהומצאה באותם הימים, אלא נשאר נאמן ללוחות הזכוכית המסורבלים של המצלמות הכבדות והישנות. זה איפשר לו לתפוס פרטים שלט היה ניתן בכל טכנולוגיה חדישה אחרת. עבודותיו אנונימיות, עם רקע אחיד, ומתועדות רק עם שם המקצוע ולא שם האדם המצולם - התמונה מדברת בעד עצמה, אהב לאמר.

מסירותו לאיכות ולמגוון האוכלוסיה אותה תיעד הפכו אותו לאחד הצלמים החשובים בכל הזמנים. גדולי הדור כמו ווקר אוורנס ודיאן ארבוס מציינים אותו כדמות מפתח בקריירה שלהם.

ריקי שחם

האנשים של המאה העשרים

ריקי שחם

next song

חזרה

‎ריקי שחם - פואקטיקה, צילום ותרבות‎