hand scribbling

ריקי שחם פואטיקה, צילום, תרבות

הצלם שצילם מזלג

אנדרה קרטז, אחד הצלמים החשובים במאה העשרים, השאיר אחריו שורה מרשימה של עבודות שצולמו במהלך שבעים שנות עבודתו. יצירותיו משלבות פואטיקה ואינטימיות שנולדו יחד איתו בתרבות הונגריה. כיום נחשב כאחד הצלמים שהניעו את תנועת האוונגארד בצרפת, עוד טרם התגלה לעולם כצלם מוכר בשנותיו בניו יורק.

קרטז צילם את חבריו בתנועת האוונגארד, ידידיו ההונגרים, סטודיו של אומנים, רחובות וגנים ציבוריים כאשר הגיע לפריז בשנת 1925.
ב1933 צילם סדרה של צילומי עירום המשתקפים במראות מעוותות של קרקס הדומים בהשראתם לעבודתם של פיקאסו והנרי מור מאותה התקופה.

כאשר עבר עם אישתו לניו יורק בשנת 1936 התקשה למצוא את מקומו בסביבה אומנותית שונה לחלוטין מפריז של אותם הימים. עברו שנים רבות עד שמצא שוב השראה בצילומים הראשונים שצילם בצעירותו בבודפשט עיר מולדתו - ומאז התמקד בעיקר בצילום חפצים אישיים. העבודות הללו זכו לפרסום רב, פורסמו בתערוכות וספרים, ואנדרה מצא עצמו שוב עם מצלמת פולרויד מצלם את חיי היום יום.

הצלם שצילם מזלג מאת ריקי שחם

הצלם שצילם מזלג

ריקי שחם

אנדרה קרטז, אחד הצלמים החשובים במאה העשרים, השאיר אחריו שורה מרשימה של עבודות שצולמו במהלך שבעים שנות עבודתו. יצירותיו משלבות פואטיקה ואינטימיות שנולדו יחד איתו בתרבות הונגריה. כיום נחשב כאחד הצלמים שהניעו את תנועת האוונגארד בצרפת, עוד טרם התגלה לעולם כצלם מוכר בשנותיו בניו יורק.

קרטז צילם את חבריו בתנועת האוונגארד, ידידיו ההונגרים, סטודיו של אומנים, רחובות וגנים ציבוריים כאשר הגיע לפריז בשנת 1925.
ב1933 צילם סדרה של צילומי עירום המשתקפים במראות מעוותות של קרקס הדומים בהשראתם לעבודתם של פיקאסו והנרי מור מאותה התקופה.

כאשר עבר עם אישתו לניו יורק בשנת 1936 התקשה למצוא את מקומו בסביבה אומנותית שונה לחלוטין מפריז של אותם הימים. עברו שנים רבות עד שמצא שוב השראה בצילומים הראשונים שצילם בצעירותו בבודפשט עיר מולדתו - ומאז התמקד בעיקר בצילום חפצים אישיים. העבודות הללו זכו לפרסום רב, פורסמו בתערוכות וספרים, ואנדרה מצא עצמו שוב עם מצלמת פולרויד מצלם את חיי היום יום.

לקריאה נוספת

אנדרה קרטז, אחד הצלמים החשובים במאה העשרים, השאיר אחריו שורה מרשימה של עבודות שצולמו במהלך שבעים שנות עבודתו. יצירותיו משלבות פואטיקה ואינטימיות שנולדו יחד איתו בתרבות הונגריה. כיום נחשב כאחד הצלמים שהניעו את תנועת האוונגארד בצרפת, עוד טרם התגלה לעולם כצלם מוכר בשנותיו בניו יורק.

קרטז צילם את חבריו בתנועת האוונגארד, ידידיו ההונגרים, סטודיו של אומנים, רחובות וגנים ציבוריים כאשר הגיע לפריז בשנת 1925.
ב1933 צילם סדרה של צילומי עירום המשתקפים במראות מעוותות של קרקס הדומים בהשראתם לעבודתם של פיקאסו והנרי מור מאותה התקופה.

כאשר עבר עם אישתו לניו יורק בשנת 1936 התקשה למצוא את מקומו בסביבה אומנותית שונה לחלוטין מפריז של אותם הימים. עברו שנים רבות עד שמצא שוב השראה בצילומים הראשונים שצילם בצעירותו בבודפשט עיר מולדתו - ומאז התמקד בעיקר בצילום חפצים אישיים. העבודות הללו זכו לפרסום רב, פורסמו בתערוכות וספרים, ואנדרה מצא עצמו שוב עם מצלמת פולרויד מצלם את חיי היום יום.

ריקי שחם

הצלם שצילם מזלג

ריקי שחם

next song

חזרה

‎ריקי שחם - פואקטיקה, צילום ותרבות‎