hand scribbling

ריקי שחם פואטיקה, צילום, תרבות

ארכיטקטורה חופשית

הצלם אדם וויסמן מתעד את המבנים המשעשעים שנבנו באופן חופשי במרחבים הפתוחים של מקסיקו, ללא התייחבות לתקני בניה, או רעיונות קלאסיים של יופי בארכיטקטורה.

מקסיקו ידועה באופן האינסופי בו חוקים יכולים להתפרש או לא לקבל התייחסות כלל. הנכונות לקבל חוסר חוק וסדר מביאה עימה לא רק צרות אלא גם אפשרויות. לרוב בניינים אלה מתחילים ללא תכניות כלל. הבעלים בונה יסודות ומשאיר את האפשרות העתידית להוסיף קומות, חדרים, מגדלים או כל צורה אחרת לפי הצורך והיכולת. רבים מהפועלים מיומנים בצורה מעוררת הערצה בעבודה עם בטון ומייצרים מבנים מורכבים ועמידים.

הצורה המתקבלת מזכירה פעמים רבות טירות, או מבנים הלקוחים מסרטי דיסני. ולמתכנני הבית לרוב אין כל הכשרה בארכיטקטורה. במקום זה הם מעצבים את ביתם בעזרת רישומי עיפרון, צילומים של בית שאהבו, או חיפושים בגוגל אחר סגנון.

וויסמן מודה שניגש לפרוייקט עם מבט מתנשא - מבט המקובל עם רוב בני המעמד הגבוה במקסיקו שרואה במבנים אלו כתופעות אקסטרוגנטיות וחסרות כל טעם. הוא חיפש להציג עד כמה רחוק אפשר ללכת - זו היתה אישתו אנושקה שעזרה לו לראות אותם כיצירות אשר הן חלק משמעותי בארכיטקטורה העכשווית המקסיקנית.

מבנים רבים ממומנים מכסף של מהגרים מקסיקנים השולחים אותו חזקה למקסיקו. רבים רואים במבנים אלה כמו אנדרטה המנציחה את ההצלחה של זה שאינו מתגורר בבית יותר. פעמים רבות גם המשפחה שנשארה בוחרת לא לגור באנדרטאות בטון אלו ומשתמשים רק בקומה התחתונה כשטח מסחרי כלשהוא.

ארכיטקטורה חופשית מאת ריקי שחם

ארכיטקטורה חופשית

ריקי שחם

הצלם אדם וויסמן מתעד את המבנים המשעשעים שנבנו באופן חופשי במרחבים הפתוחים של מקסיקו, ללא התייחבות לתקני בניה, או רעיונות קלאסיים של יופי בארכיטקטורה.

מקסיקו ידועה באופן האינסופי בו חוקים יכולים להתפרש או לא לקבל התייחסות כלל. הנכונות לקבל חוסר חוק וסדר מביאה עימה לא רק צרות אלא גם אפשרויות. לרוב בניינים אלה מתחילים ללא תכניות כלל. הבעלים בונה יסודות ומשאיר את האפשרות העתידית להוסיף קומות, חדרים, מגדלים או כל צורה אחרת לפי הצורך והיכולת. רבים מהפועלים מיומנים בצורה מעוררת הערצה בעבודה עם בטון ומייצרים מבנים מורכבים ועמידים.

הצורה המתקבלת מזכירה פעמים רבות טירות, או מבנים הלקוחים מסרטי דיסני. ולמתכנני הבית לרוב אין כל הכשרה בארכיטקטורה. במקום זה הם מעצבים את ביתם בעזרת רישומי עיפרון, צילומים של בית שאהבו, או חיפושים בגוגל אחר סגנון.

וויסמן מודה שניגש לפרוייקט עם מבט מתנשא - מבט המקובל עם רוב בני המעמד הגבוה במקסיקו שרואה במבנים אלו כתופעות אקסטרוגנטיות וחסרות כל טעם. הוא חיפש להציג עד כמה רחוק אפשר ללכת - זו היתה אישתו אנושקה שעזרה לו לראות אותם כיצירות אשר הן חלק משמעותי בארכיטקטורה העכשווית המקסיקנית.

מבנים רבים ממומנים מכסף של מהגרים מקסיקנים השולחים אותו חזקה למקסיקו. רבים רואים במבנים אלה כמו אנדרטה המנציחה את ההצלחה של זה שאינו מתגורר בבית יותר. פעמים רבות גם המשפחה שנשארה בוחרת לא לגור באנדרטאות בטון אלו ומשתמשים רק בקומה התחתונה כשטח מסחרי כלשהוא.

לקריאה נוספת

הצלם אדם וויסמן מתעד את המבנים המשעשעים שנבנו באופן חופשי במרחבים הפתוחים של מקסיקו, ללא התייחבות לתקני בניה, או רעיונות קלאסיים של יופי בארכיטקטורה.

מקסיקו ידועה באופן האינסופי בו חוקים יכולים להתפרש או לא לקבל התייחסות כלל. הנכונות לקבל חוסר חוק וסדר מביאה עימה לא רק צרות אלא גם אפשרויות. לרוב בניינים אלה מתחילים ללא תכניות כלל. הבעלים בונה יסודות ומשאיר את האפשרות העתידית להוסיף קומות, חדרים, מגדלים או כל צורה אחרת לפי הצורך והיכולת. רבים מהפועלים מיומנים בצורה מעוררת הערצה בעבודה עם בטון ומייצרים מבנים מורכבים ועמידים.

הצורה המתקבלת מזכירה פעמים רבות טירות, או מבנים הלקוחים מסרטי דיסני. ולמתכנני הבית לרוב אין כל הכשרה בארכיטקטורה. במקום זה הם מעצבים את ביתם בעזרת רישומי עיפרון, צילומים של בית שאהבו, או חיפושים בגוגל אחר סגנון.

וויסמן מודה שניגש לפרוייקט עם מבט מתנשא - מבט המקובל עם רוב בני המעמד הגבוה במקסיקו שרואה במבנים אלו כתופעות אקסטרוגנטיות וחסרות כל טעם. הוא חיפש להציג עד כמה רחוק אפשר ללכת - זו היתה אישתו אנושקה שעזרה לו לראות אותם כיצירות אשר הן חלק משמעותי בארכיטקטורה העכשווית המקסיקנית.

מבנים רבים ממומנים מכסף של מהגרים מקסיקנים השולחים אותו חזקה למקסיקו. רבים רואים במבנים אלה כמו אנדרטה המנציחה את ההצלחה של זה שאינו מתגורר בבית יותר. פעמים רבות גם המשפחה שנשארה בוחרת לא לגור באנדרטאות בטון אלו ומשתמשים רק בקומה התחתונה כשטח מסחרי כלשהוא.

ריקי שחם

ארכיטקטורה חופשית

ריקי שחם

next song

חזרה

‎ריקי שחם - פואקטיקה, צילום ותרבות‎