hand scribbling

ריקי שחם פואטיקה, צילום, תרבות

מבעד לחלון

ג׳וזף רודריגז התחיל את מקצועו כנהג מונית בעיר ניו יורק בשנת 1977. לאחר שלוש שנים סוערות הצליח להיגמל ממתדון ולהרשם ללימודים באוניברסיטת ברוקלין. במהלך זמן זה המשיך לעבוד כנהג מונית ופגש אנשים שונים בכל יום, חלקם יוצאים ממועדוני סאדו מאזו וחלקם מלובי של בתי מלון מכובדים.

רודריגז צילם את החיים מהקצוות השונים של החברה במשך שש שנים תוך כדי התעלמות מהרקעים השונים מהם הגיעו. הצילומים מתבוננים בעין אמיצה, מתעדים את העוברים ושבים. הם נקבצו יחדיו תחת הכותרת ״הדמויות המתגוררות לצדך״.

צילומיו מחפשים את אלו הנמצאים בשולי החברה ומביאים מבט אנושי. מטרתו להביא לאור את אלו שאינם נראים. ג׳וזף נותן מקום של כבוד גם למחוסרי הדיור ולציפורי הלילה של הקהילות הפחות מקובלות בחברה. המגפות הפסיכולוגיות וההומופוביות היו בשיאן במהלך שנות עבודתו.

את עבודתו החל בכל יום בארבע לפנות בוקר לרוב ביציאות ממועדוני הדראג, סאדו מאזו והומואים בעיר. החיים החופשיים לכאורה בעיר בה הכל אפשרי עברו דרך דלתות רכבו. תחת העדשה נתקל פעמים רבות באלימות מילולית ופיזית שדאג לתעד גם אם החברה העדיפה להעלים עין.

המונית הפכה לכלי המספר סיפור. לרוב האנשים עצמם רצו לספר את סיפורם הנסתר מהעין. ג׳וזף דאג להקשיב לסיופרם בנוסף לצילומים אותם העביר במצלמתו. הצילומים בשחור לבן מעבירים מבט אישי כמו גם אנתרופולוגי. עבודתו נשארה בועטת גם ארבעים שנה לאחר שהדמויות חלפו אל מחוץ לעדשה.

מבעד לחלון מאת ריקי שחם

מבעד לחלון

ריקי שחם

ג׳וזף רודריגז התחיל את מקצועו כנהג מונית בעיר ניו יורק בשנת 1977. לאחר שלוש שנים סוערות הצליח להיגמל ממתדון ולהרשם ללימודים באוניברסיטת ברוקלין. במהלך זמן זה המשיך לעבוד כנהג מונית ופגש אנשים שונים בכל יום, חלקם יוצאים ממועדוני סאדו מאזו וחלקם מלובי של בתי מלון מכובדים.

רודריגז צילם את החיים מהקצוות השונים של החברה במשך שש שנים תוך כדי התעלמות מהרקעים השונים מהם הגיעו. הצילומים מתבוננים בעין אמיצה, מתעדים את העוברים ושבים. הם נקבצו יחדיו תחת הכותרת ״הדמויות המתגוררות לצדך״.

צילומיו מחפשים את אלו הנמצאים בשולי החברה ומביאים מבט אנושי. מטרתו להביא לאור את אלו שאינם נראים. ג׳וזף נותן מקום של כבוד גם למחוסרי הדיור ולציפורי הלילה של הקהילות הפחות מקובלות בחברה. המגפות הפסיכולוגיות וההומופוביות היו בשיאן במהלך שנות עבודתו.

את עבודתו החל בכל יום בארבע לפנות בוקר לרוב ביציאות ממועדוני הדראג, סאדו מאזו והומואים בעיר. החיים החופשיים לכאורה בעיר בה הכל אפשרי עברו דרך דלתות רכבו. תחת העדשה נתקל פעמים רבות באלימות מילולית ופיזית שדאג לתעד גם אם החברה העדיפה להעלים עין.

המונית הפכה לכלי המספר סיפור. לרוב האנשים עצמם רצו לספר את סיפורם הנסתר מהעין. ג׳וזף דאג להקשיב לסיופרם בנוסף לצילומים אותם העביר במצלמתו. הצילומים בשחור לבן מעבירים מבט אישי כמו גם אנתרופולוגי. עבודתו נשארה בועטת גם ארבעים שנה לאחר שהדמויות חלפו אל מחוץ לעדשה.

לקריאה נוספת

ג׳וזף רודריגז התחיל את מקצועו כנהג מונית בעיר ניו יורק בשנת 1977. לאחר שלוש שנים סוערות הצליח להיגמל ממתדון ולהרשם ללימודים באוניברסיטת ברוקלין. במהלך זמן זה המשיך לעבוד כנהג מונית ופגש אנשים שונים בכל יום, חלקם יוצאים ממועדוני סאדו מאזו וחלקם מלובי של בתי מלון מכובדים.

רודריגז צילם את החיים מהקצוות השונים של החברה במשך שש שנים תוך כדי התעלמות מהרקעים השונים מהם הגיעו. הצילומים מתבוננים בעין אמיצה, מתעדים את העוברים ושבים. הם נקבצו יחדיו תחת הכותרת ״הדמויות המתגוררות לצדך״.

צילומיו מחפשים את אלו הנמצאים בשולי החברה ומביאים מבט אנושי. מטרתו להביא לאור את אלו שאינם נראים. ג׳וזף נותן מקום של כבוד גם למחוסרי הדיור ולציפורי הלילה של הקהילות הפחות מקובלות בחברה. המגפות הפסיכולוגיות וההומופוביות היו בשיאן במהלך שנות עבודתו.

את עבודתו החל בכל יום בארבע לפנות בוקר לרוב ביציאות ממועדוני הדראג, סאדו מאזו והומואים בעיר. החיים החופשיים לכאורה בעיר בה הכל אפשרי עברו דרך דלתות רכבו. תחת העדשה נתקל פעמים רבות באלימות מילולית ופיזית שדאג לתעד גם אם החברה העדיפה להעלים עין.

המונית הפכה לכלי המספר סיפור. לרוב האנשים עצמם רצו לספר את סיפורם הנסתר מהעין. ג׳וזף דאג להקשיב לסיופרם בנוסף לצילומים אותם העביר במצלמתו. הצילומים בשחור לבן מעבירים מבט אישי כמו גם אנתרופולוגי. עבודתו נשארה בועטת גם ארבעים שנה לאחר שהדמויות חלפו אל מחוץ לעדשה.

ריקי שחם

מבעד לחלון

ריקי שחם

next song

חזרה

‎ריקי שחם - פואקטיקה, צילום ותרבות‎