hand scribbling

ריקי שחם פואטיקה, צילום, תרבות

מי העיז להביא קולה לצרפת?

בשנת 1950 החליטה חברת קוקה קולה לצאת במסע פרסום נועז ולשים את הצרפתים כקהל היעד שלהם. צלם המגזין לייף מרק קאופמן היה שם בשביל לתעד את התגובות האותנטיות של אלה שניסו את המשקה בפעם הראשונה.

עם הסלוגן ״שתו טרי״ נסעו רכבים בעיר והציעו דוגמיות של המשקה לילדים ומבוגרים כאחד. המסע שהיום הזה קיבל את השם ״המהפכה הקרה״, והציג תמונות שהצרפתים לא השתגעו בהתחלה על הטעם ה״נפלא״ של המשקה המוזר.

ניתן היה לרכוש קולה בצרפת כבר משנת 1919 כאשר איש הצבא גאורג דלקראוה שיווק אותו בעיר בורדו. לאחר מלחמת העולם השניה רצתה החברה לגזור קופון מהעובדה שבבתים רבים ניכנס מקרר חשמלי אל תוך המטבח.

המשקה כבר היה מאוד פופלרי בארצות הברית, בתור המשקה הקל הראשון ששווק בצורה מסחרית. מקורו של המשקה מבוסס על יין קוקה צרפתי, והצליח לתפוס בצורה רחבה אולי בזכות היותו משקה בטעמים ראשון ללא אלכוהול ששווק - בתקופת איסור מכירת האלכוהול ביבשת. המלחמה הקרה היתה מבחן לקפטילזים האמריקאי וחברת המשקאות עמדה בראש סמל ההצלחה לשיטה כלכלית זו.

אך לצרפת השמרנית הכניסה היתה לא פשוטה, וגם היום משקה זה אינו נפוץ במדינה כמו במדינות אחרות של מערב אירופה. כיאה לצרפתים - הם איימו להרים בריקדות אם ינסו להכניס משקה המסמל את בסיס האמריקאיות לפריז. הציבור נלחם נגד המסחור של המשקה במדינה. היום ישנו מפעל לייצור המשקה על אדמת צרפת, אך הנוסחה של המשקה שונתה מעט מטעמם של האמריקאים.

מי העיז להביא קולה לצרפת? מאת ריקי שחם

מי העיז להביא קולה לצרפת?

ריקי שחם

בשנת 1950 החליטה חברת קוקה קולה לצאת במסע פרסום נועז ולשים את הצרפתים כקהל היעד שלהם. צלם המגזין לייף מרק קאופמן היה שם בשביל לתעד את התגובות האותנטיות של אלה שניסו את המשקה בפעם הראשונה.

עם הסלוגן ״שתו טרי״ נסעו רכבים בעיר והציעו דוגמיות של המשקה לילדים ומבוגרים כאחד. המסע שהיום הזה קיבל את השם ״המהפכה הקרה״, והציג תמונות שהצרפתים לא השתגעו בהתחלה על הטעם ה״נפלא״ של המשקה המוזר.

ניתן היה לרכוש קולה בצרפת כבר משנת 1919 כאשר איש הצבא גאורג דלקראוה שיווק אותו בעיר בורדו. לאחר מלחמת העולם השניה רצתה החברה לגזור קופון מהעובדה שבבתים רבים ניכנס מקרר חשמלי אל תוך המטבח.

המשקה כבר היה מאוד פופלרי בארצות הברית, בתור המשקה הקל הראשון ששווק בצורה מסחרית. מקורו של המשקה מבוסס על יין קוקה צרפתי, והצליח לתפוס בצורה רחבה אולי בזכות היותו משקה בטעמים ראשון ללא אלכוהול ששווק - בתקופת איסור מכירת האלכוהול ביבשת. המלחמה הקרה היתה מבחן לקפטילזים האמריקאי וחברת המשקאות עמדה בראש סמל ההצלחה לשיטה כלכלית זו.

אך לצרפת השמרנית הכניסה היתה לא פשוטה, וגם היום משקה זה אינו נפוץ במדינה כמו במדינות אחרות של מערב אירופה. כיאה לצרפתים - הם איימו להרים בריקדות אם ינסו להכניס משקה המסמל את בסיס האמריקאיות לפריז. הציבור נלחם נגד המסחור של המשקה במדינה. היום ישנו מפעל לייצור המשקה על אדמת צרפת, אך הנוסחה של המשקה שונתה מעט מטעמם של האמריקאים.

לקריאה נוספת

בשנת 1950 החליטה חברת קוקה קולה לצאת במסע פרסום נועז ולשים את הצרפתים כקהל היעד שלהם. צלם המגזין לייף מרק קאופמן היה שם בשביל לתעד את התגובות האותנטיות של אלה שניסו את המשקה בפעם הראשונה.

עם הסלוגן ״שתו טרי״ נסעו רכבים בעיר והציעו דוגמיות של המשקה לילדים ומבוגרים כאחד. המסע שהיום הזה קיבל את השם ״המהפכה הקרה״, והציג תמונות שהצרפתים לא השתגעו בהתחלה על הטעם ה״נפלא״ של המשקה המוזר.

ניתן היה לרכוש קולה בצרפת כבר משנת 1919 כאשר איש הצבא גאורג דלקראוה שיווק אותו בעיר בורדו. לאחר מלחמת העולם השניה רצתה החברה לגזור קופון מהעובדה שבבתים רבים ניכנס מקרר חשמלי אל תוך המטבח.

המשקה כבר היה מאוד פופלרי בארצות הברית, בתור המשקה הקל הראשון ששווק בצורה מסחרית. מקורו של המשקה מבוסס על יין קוקה צרפתי, והצליח לתפוס בצורה רחבה אולי בזכות היותו משקה בטעמים ראשון ללא אלכוהול ששווק - בתקופת איסור מכירת האלכוהול ביבשת. המלחמה הקרה היתה מבחן לקפטילזים האמריקאי וחברת המשקאות עמדה בראש סמל ההצלחה לשיטה כלכלית זו.

אך לצרפת השמרנית הכניסה היתה לא פשוטה, וגם היום משקה זה אינו נפוץ במדינה כמו במדינות אחרות של מערב אירופה. כיאה לצרפתים - הם איימו להרים בריקדות אם ינסו להכניס משקה המסמל את בסיס האמריקאיות לפריז. הציבור נלחם נגד המסחור של המשקה במדינה. היום ישנו מפעל לייצור המשקה על אדמת צרפת, אך הנוסחה של המשקה שונתה מעט מטעמם של האמריקאים.

ריקי שחם

מי העיז להביא קולה לצרפת?

ריקי שחם

next song

חזרה

‎ריקי שחם - פואקטיקה, צילום ותרבות‎