hand scribbling

ריקי שחם פואטיקה, צילום, תרבות

כח לכח

בשנת 1958 הצלם ארט קיין ארגן יחדיו את ענקי הג׳ז של תקופתו וצילם את אחת התמונות המפורסמות ביותר שלו. הצילום הידוע בשמו ״יום טוב בהארלם״ הפך לאחד מצילומי המוסיקה האייקונים בכל הזמנים וחרט את שם של ארט קיין בהיסטוריה של צלמי הג׳אז.

ארט המשיך בשנות השישים ושנות השבעים לצלם ענקים כמו האבנים המתגלגלות, הו, ג׳ניס ג׳ופלין, הדלתות, ארית׳ה פרנקלין, בוב דילן, ג׳פרסון איירפליין, פרנק זאפה ואנדי וורהול צבוע בזהב.

קיין החל את הקריירה כצלם למגזין אסקוויר ומגזין שבע-עשרה אך רצה לצאת לדרך עצמאית. ״יום גדול בהארלם״ היתה עבודת הפרילנס הראשונה שלו שהזניקה אותו אל קריירה חדשה.

שלושים שנה לפני פוטושופ, מצוייד רק במנורת שולחן, המציא קיין את תמונת ״הכריך״ - שתי תמונות או יותר בשקיפות אחת על השניה. בשכלול טכניקה זו סיפר קיין סיפורים מורכבים בצילום בודד, משלב פואטיקה ומטאפורה - והופך את הצילום לאיור.

בניגוד לצלמי רוק רבים אחרים - היה קיין משקיע ימים רבים בהקשבה לתקליטים של מי שעתיד היה לצלם. משרבט סקיצות ומתכנן את התמונות זמן רב לפני יום הצילומים עצמו. קיין היה מביים כל פרט בתמונה ולא ממתין לרגע מסויים בו יופיע פתאום.

כח לכח מאת ריקי שחם

כח לכח

ריקי שחם

בשנת 1958 הצלם ארט קיין ארגן יחדיו את ענקי הג׳ז של תקופתו וצילם את אחת התמונות המפורסמות ביותר שלו. הצילום הידוע בשמו ״יום טוב בהארלם״ הפך לאחד מצילומי המוסיקה האייקונים בכל הזמנים וחרט את שם של ארט קיין בהיסטוריה של צלמי הג׳אז.

ארט המשיך בשנות השישים ושנות השבעים לצלם ענקים כמו האבנים המתגלגלות, הו, ג׳ניס ג׳ופלין, הדלתות, ארית׳ה פרנקלין, בוב דילן, ג׳פרסון איירפליין, פרנק זאפה ואנדי וורהול צבוע בזהב.

קיין החל את הקריירה כצלם למגזין אסקוויר ומגזין שבע-עשרה אך רצה לצאת לדרך עצמאית. ״יום גדול בהארלם״ היתה עבודת הפרילנס הראשונה שלו שהזניקה אותו אל קריירה חדשה.

שלושים שנה לפני פוטושופ, מצוייד רק במנורת שולחן, המציא קיין את תמונת ״הכריך״ - שתי תמונות או יותר בשקיפות אחת על השניה. בשכלול טכניקה זו סיפר קיין סיפורים מורכבים בצילום בודד, משלב פואטיקה ומטאפורה - והופך את הצילום לאיור.

בניגוד לצלמי רוק רבים אחרים - היה קיין משקיע ימים רבים בהקשבה לתקליטים של מי שעתיד היה לצלם. משרבט סקיצות ומתכנן את התמונות זמן רב לפני יום הצילומים עצמו. קיין היה מביים כל פרט בתמונה ולא ממתין לרגע מסויים בו יופיע פתאום.

לקריאה נוספת

בשנת 1958 הצלם ארט קיין ארגן יחדיו את ענקי הג׳ז של תקופתו וצילם את אחת התמונות המפורסמות ביותר שלו. הצילום הידוע בשמו ״יום טוב בהארלם״ הפך לאחד מצילומי המוסיקה האייקונים בכל הזמנים וחרט את שם של ארט קיין בהיסטוריה של צלמי הג׳אז.

ארט המשיך בשנות השישים ושנות השבעים לצלם ענקים כמו האבנים המתגלגלות, הו, ג׳ניס ג׳ופלין, הדלתות, ארית׳ה פרנקלין, בוב דילן, ג׳פרסון איירפליין, פרנק זאפה ואנדי וורהול צבוע בזהב.

קיין החל את הקריירה כצלם למגזין אסקוויר ומגזין שבע-עשרה אך רצה לצאת לדרך עצמאית. ״יום גדול בהארלם״ היתה עבודת הפרילנס הראשונה שלו שהזניקה אותו אל קריירה חדשה.

שלושים שנה לפני פוטושופ, מצוייד רק במנורת שולחן, המציא קיין את תמונת ״הכריך״ - שתי תמונות או יותר בשקיפות אחת על השניה. בשכלול טכניקה זו סיפר קיין סיפורים מורכבים בצילום בודד, משלב פואטיקה ומטאפורה - והופך את הצילום לאיור.

בניגוד לצלמי רוק רבים אחרים - היה קיין משקיע ימים רבים בהקשבה לתקליטים של מי שעתיד היה לצלם. משרבט סקיצות ומתכנן את התמונות זמן רב לפני יום הצילומים עצמו. קיין היה מביים כל פרט בתמונה ולא ממתין לרגע מסויים בו יופיע פתאום.

ריקי שחם

כח לכח

ריקי שחם

next song

חזרה

‎ריקי שחם - פואקטיקה, צילום ותרבות‎