hand scribbling

ריקי שחם פואטיקה, צילום, תרבות

עבדות באמסטרדם

סולד - סדרה של 27 פורטרטים המציגה קורבנות של סחר בבני אדם בימים אלו בהולנד. הצילומים נלקחו בבתים ובמחסות שם מצאו נשים וגברים אלו מקלט זמני, בית, ואולי התחלה של חיים חדשים. הבגדים אותם הם לובשים הם לרוב רכושם היחיד.

הצילומים הם פרי של דו שיח בין הצלם ארנסט קופיאנס והקורבנות עצמם. חילוף רעיונות ושיח משותף הבא להראות את היופי והכח - ולא את הקורבניות.

״הגדרת הקורבן אינה מגדירה אותם. אלו אנשים, כמונו. אנשים שעברו דבר נורא. אנשים חזקים. לחיות את החוויות אותם חוו מצריך החלטיות ואופי. אלו אנשים עם תקוות, חלומות, ובשאיפה עתיד טוב יותר״ אומר ארנסט.

הדרישה היחידה היתה כי הצילומים יהיו אנונימיים בכדי להגן על המצולמים. הם עדיין תחת סכנה. המשטרה ומשרד המשפטים עדיין חוקרים את המקרים, ותשעים אחוז מהפושעים עוד לא נתפסו.

ארנסט עבד על פרויקט זה כשנתיים וחצי. הכל התחיל כאשר הופתע לגלות כי קיים בית מחסה לנפגעים של סחר בבני אדם באמסטרדם. לקח זמן עד שיכל לפגוש את האנשים המסתתרים שם, וזמן רב יותר לזכות באמונם. הסיפורים אותם גוללו מזוויעים, והיקף התופעה מעורר חלחלה. ארנסט מבקש להראות כי סחר בבני אדם אינה תופעה המתרחשת בעולם השלישי לכאורה, במקום רחוק. זוהי בעיה בינלאומית הקרובה לכל אחד מאיתנו באשר אנו חיים.

עבדות באמסטרדם מאת ריקי שחם

עבדות באמסטרדם

ריקי שחם

סולד - סדרה של 27 פורטרטים המציגה קורבנות של סחר בבני אדם בימים אלו בהולנד. הצילומים נלקחו בבתים ובמחסות שם מצאו נשים וגברים אלו מקלט זמני, בית, ואולי התחלה של חיים חדשים. הבגדים אותם הם לובשים הם לרוב רכושם היחיד.

הצילומים הם פרי של דו שיח בין הצלם ארנסט קופיאנס והקורבנות עצמם. חילוף רעיונות ושיח משותף הבא להראות את היופי והכח - ולא את הקורבניות.

״הגדרת הקורבן אינה מגדירה אותם. אלו אנשים, כמונו. אנשים שעברו דבר נורא. אנשים חזקים. לחיות את החוויות אותם חוו מצריך החלטיות ואופי. אלו אנשים עם תקוות, חלומות, ובשאיפה עתיד טוב יותר״ אומר ארנסט.

הדרישה היחידה היתה כי הצילומים יהיו אנונימיים בכדי להגן על המצולמים. הם עדיין תחת סכנה. המשטרה ומשרד המשפטים עדיין חוקרים את המקרים, ותשעים אחוז מהפושעים עוד לא נתפסו.

ארנסט עבד על פרויקט זה כשנתיים וחצי. הכל התחיל כאשר הופתע לגלות כי קיים בית מחסה לנפגעים של סחר בבני אדם באמסטרדם. לקח זמן עד שיכל לפגוש את האנשים המסתתרים שם, וזמן רב יותר לזכות באמונם. הסיפורים אותם גוללו מזוויעים, והיקף התופעה מעורר חלחלה. ארנסט מבקש להראות כי סחר בבני אדם אינה תופעה המתרחשת בעולם השלישי לכאורה, במקום רחוק. זוהי בעיה בינלאומית הקרובה לכל אחד מאיתנו באשר אנו חיים.

לקריאה נוספת

סולד - סדרה של 27 פורטרטים המציגה קורבנות של סחר בבני אדם בימים אלו בהולנד. הצילומים נלקחו בבתים ובמחסות שם מצאו נשים וגברים אלו מקלט זמני, בית, ואולי התחלה של חיים חדשים. הבגדים אותם הם לובשים הם לרוב רכושם היחיד.

הצילומים הם פרי של דו שיח בין הצלם ארנסט קופיאנס והקורבנות עצמם. חילוף רעיונות ושיח משותף הבא להראות את היופי והכח - ולא את הקורבניות.

״הגדרת הקורבן אינה מגדירה אותם. אלו אנשים, כמונו. אנשים שעברו דבר נורא. אנשים חזקים. לחיות את החוויות אותם חוו מצריך החלטיות ואופי. אלו אנשים עם תקוות, חלומות, ובשאיפה עתיד טוב יותר״ אומר ארנסט.

הדרישה היחידה היתה כי הצילומים יהיו אנונימיים בכדי להגן על המצולמים. הם עדיין תחת סכנה. המשטרה ומשרד המשפטים עדיין חוקרים את המקרים, ותשעים אחוז מהפושעים עוד לא נתפסו.

ארנסט עבד על פרויקט זה כשנתיים וחצי. הכל התחיל כאשר הופתע לגלות כי קיים בית מחסה לנפגעים של סחר בבני אדם באמסטרדם. לקח זמן עד שיכל לפגוש את האנשים המסתתרים שם, וזמן רב יותר לזכות באמונם. הסיפורים אותם גוללו מזוויעים, והיקף התופעה מעורר חלחלה. ארנסט מבקש להראות כי סחר בבני אדם אינה תופעה המתרחשת בעולם השלישי לכאורה, במקום רחוק. זוהי בעיה בינלאומית הקרובה לכל אחד מאיתנו באשר אנו חיים.

ריקי שחם

עבדות באמסטרדם

ריקי שחם

next song

חזרה

‎ריקי שחם - פואקטיקה, צילום ותרבות‎