hand scribbling

ריקי שחם פואטיקה, צילום, תרבות

ביחד נבנה את העתיד
ריקי שחם

בשנת 1927 ביקש וולטר גרופיוס, מנהל בית הספר לאומנות באוהאוס, מתלמידו אריך קונסמולר שבדיוק הפך למורה, לצלם את בניין בית הספר.

אריך לימד את עצמו צילום בעודו לומד נגרות בבית הספר, וחזר בשביל ללמד ארכיטקטורה. הוא צילם למעלה מ300 תמונות של פנים הבניין, התלמידים והמורים. ביחד עם צילומי החוץ של לוסיה מוהולי - איפיינו הצילומים את איך שאנו היום תופסים את ״סצנת הבאוהאוס״ ששינתה את העולם באותם ימים.

הנאצים סגרו את מוסד הבאוהאוס בשנת 1933 כדי לפתור את העולם מאומנות דגנרטית לדבריהם. אריך שהיה גם בולשביק וגם יהודי מצא עצמו ללא עבודה וללא מדינה.

בתמונה, ליז בייאר בכסא ווסילי עוטה מסכת תאטרון שעיצב אוסקר שלמר.

ביחד נבנה את העתיד מאת ריקי שחם

ביחד נבנה את העתיד

ריקי שחם

בשנת 1927 ביקש וולטר גרופיוס, מנהל בית הספר לאומנות באוהאוס, מתלמידו אריך קונסמולר שבדיוק הפך למורה, לצלם את בניין בית הספר.

אריך לימד את עצמו צילום בעודו לומד נגרות בבית הספר, וחזר בשביל ללמד ארכיטקטורה. הוא צילם למעלה מ300 תמונות של פנים הבניין, התלמידים והמורים. ביחד עם צילומי החוץ של לוסיה מוהולי - איפיינו הצילומים את איך שאנו היום תופסים את ״סצנת הבאוהאוס״ ששינתה את העולם באותם ימים.

הנאצים סגרו את מוסד הבאוהאוס בשנת 1933 כדי לפתור את העולם מאומנות דגנרטית לדבריהם. אריך שהיה גם בולשביק וגם יהודי מצא עצמו ללא עבודה וללא מדינה.

בתמונה, ליז בייאר בכסא ווסילי עוטה מסכת תאטרון שעיצב אוסקר שלמר.

בשנת 1927 ביקש וולטר גרופיוס, מנהל בית הספר לאומנות באוהאוס, מתלמידו אריך קונסמולר שבדיוק הפך למורה, לצלם את בניין בית הספר.

אריך לימד את עצמו צילום בעודו לומד נגרות בבית הספר, וחזר בשביל ללמד ארכיטקטורה. הוא צילם למעלה מ300 תמונות של פנים הבניין, התלמידים והמורים. ביחד עם צילומי החוץ של לוסיה מוהולי - איפיינו הצילומים את איך שאנו היום תופסים את ״סצנת הבאוהאוס״ ששינתה את העולם באותם ימים.

הנאצים סגרו את מוסד הבאוהאוס בשנת 1933 כדי לפתור את העולם מאומנות דגנרטית לדבריהם. אריך שהיה גם בולשביק וגם יהודי מצא עצמו ללא עבודה וללא מדינה.

בתמונה, ליז בייאר בכסא ווסילי עוטה מסכת תאטרון שעיצב אוסקר שלמר.

ריקי שחם

ביחד נבנה את העתיד

ריקי שחם

next song

חזרה