hand scribbling

ריקי שחם פואטיקה, צילום, תרבות

אם אנדי וורהול היה בסגר
ריקי שחם

מכל התופעות שנזכור מהימים של הקורונה, שיחות הועידה עם אפליקציית זום יהיו בהחלט במקום גבוה ברשימה. זו הפעם הראשונה שרבים בעולם השתמשו אי פעם בשיחות וידאו מרובות משתתפים.

שיחות וידאו אינן דומות למפגש אמיתי ומביאות עימן אי-נוחיות מסוג שאיננו רגילים להתמודד איתן - למרות שצפיה באנשים על מסך זו פעילות שאנו עושים כבר עשרות רבות של שנים כחברה.

אולם סוג מסויים של בימאי קולנוע ואומנים עסקו רבות בפריים הזה שמציג בהייה במסך,ללא מצמוץ, ללא תנועה. לאחר צפייה בעבודתם - שיחת ועידת הזום הברה שתבצעו עם המשרד או עם המשפחה תראה כמו סרט אוונגארד.

שיחת ועידה שונה בעיקרה מצפייה בסרט בכך שגם הצופה הוא שחקן ובימאי של סרט משלו באותו הזמן. מדובר בסרט אחד ארוך, סטטי, עם טייק אחד - ואנו בכל השנים אומנו לצפות בסרטים מסוג אחר לחלוטין, תזזיתיים ודינמיים. אך ישנם בימאים שהפכו את המצלמה הסטטית להצהרה. אנדי וורהול הוא אולי המפורסם שבהם.

בסרטו ״שינה״ צילם וורהול אדם ישן במיטתו למעלה מחמש שעות. את מגדל האמפייר סטייט בניו יורק צילם במשך שעות רבות ברקע השקיעה שבועות לפני בניית מגדלי התאומים. הסרטים הוקרנו בקולנוע באורך מלא פעמים רבות. ב״פקטורי״ המפורסם היה וורהול מעמיד מצלמה על חצובה ומצלם את הבאים והולכים, ביניהם דניס הופר ולו ריד, במשך מספר דקות, יושבים ובוהים ישירות בעדשה. פעולה לא שונה בהרבה מאיך שאנו מעבירים את היום יום שלנו כעת.

אם אנדי וורהול היה בסגר מאת ריקי שחם

אם אנדי וורהול היה בסגר

ריקי שחם

מכל התופעות שנזכור מהימים של הקורונה, שיחות הועידה עם אפליקציית זום יהיו בהחלט במקום גבוה ברשימה. זו הפעם הראשונה שרבים בעולם השתמשו אי פעם בשיחות וידאו מרובות משתתפים.

שיחות וידאו אינן דומות למפגש אמיתי ומביאות עימן אי-נוחיות מסוג שאיננו רגילים להתמודד איתן - למרות שצפיה באנשים על מסך זו פעילות שאנו עושים כבר עשרות רבות של שנים כחברה.

אולם סוג מסויים של בימאי קולנוע ואומנים עסקו רבות בפריים הזה שמציג בהייה במסך,ללא מצמוץ, ללא תנועה. לאחר צפייה בעבודתם - שיחת ועידת הזום הברה שתבצעו עם המשרד או עם המשפחה תראה כמו סרט אוונגארד.

שיחת ועידה שונה בעיקרה מצפייה בסרט בכך שגם הצופה הוא שחקן ובימאי של סרט משלו באותו הזמן. מדובר בסרט אחד ארוך, סטטי, עם טייק אחד - ואנו בכל השנים אומנו לצפות בסרטים מסוג אחר לחלוטין, תזזיתיים ודינמיים. אך ישנם בימאים שהפכו את המצלמה הסטטית להצהרה. אנדי וורהול הוא אולי המפורסם שבהם.

בסרטו ״שינה״ צילם וורהול אדם ישן במיטתו למעלה מחמש שעות. את מגדל האמפייר סטייט בניו יורק צילם במשך שעות רבות ברקע השקיעה שבועות לפני בניית מגדלי התאומים. הסרטים הוקרנו בקולנוע באורך מלא פעמים רבות. ב״פקטורי״ המפורסם היה וורהול מעמיד מצלמה על חצובה ומצלם את הבאים והולכים, ביניהם דניס הופר ולו ריד, במשך מספר דקות, יושבים ובוהים ישירות בעדשה. פעולה לא שונה בהרבה מאיך שאנו מעבירים את היום יום שלנו כעת.

מכל התופעות שנזכור מהימים של הקורונה, שיחות הועידה עם אפליקציית זום יהיו בהחלט במקום גבוה ברשימה. זו הפעם הראשונה שרבים בעולם השתמשו אי פעם בשיחות וידאו מרובות משתתפים.

שיחות וידאו אינן דומות למפגש אמיתי ומביאות עימן אי-נוחיות מסוג שאיננו רגילים להתמודד איתן - למרות שצפיה באנשים על מסך זו פעילות שאנו עושים כבר עשרות רבות של שנים כחברה.

אולם סוג מסויים של בימאי קולנוע ואומנים עסקו רבות בפריים הזה שמציג בהייה במסך,ללא מצמוץ, ללא תנועה. לאחר צפייה בעבודתם - שיחת ועידת הזום הברה שתבצעו עם המשרד או עם המשפחה תראה כמו סרט אוונגארד.

שיחת ועידה שונה בעיקרה מצפייה בסרט בכך שגם הצופה הוא שחקן ובימאי של סרט משלו באותו הזמן. מדובר בסרט אחד ארוך, סטטי, עם טייק אחד - ואנו בכל השנים אומנו לצפות בסרטים מסוג אחר לחלוטין, תזזיתיים ודינמיים. אך ישנם בימאים שהפכו את המצלמה הסטטית להצהרה. אנדי וורהול הוא אולי המפורסם שבהם.

בסרטו ״שינה״ צילם וורהול אדם ישן במיטתו למעלה מחמש שעות. את מגדל האמפייר סטייט בניו יורק צילם במשך שעות רבות ברקע השקיעה שבועות לפני בניית מגדלי התאומים. הסרטים הוקרנו בקולנוע באורך מלא פעמים רבות. ב״פקטורי״ המפורסם היה וורהול מעמיד מצלמה על חצובה ומצלם את הבאים והולכים, ביניהם דניס הופר ולו ריד, במשך מספר דקות, יושבים ובוהים ישירות בעדשה. פעולה לא שונה בהרבה מאיך שאנו מעבירים את היום יום שלנו כעת.

ריקי שחם

אם אנדי וורהול היה בסגר

ריקי שחם

next song

חזרה