hand scribbling

ריקי שחם פואטיקה, צילום, תרבות

כולנו חיים בתמונה של אדוארד הופר
ריקי שחם

רובנו יושבים מבודדים אחד מהשני, מביטים בחלון על עיר מרוקנת. עבודותיו של אדוארד הופר מקבלות מבט מחודש עם התפשטות מגפת הקורונה העולמית. אישה יושבת לבדה בקולנוע נטוש, גבר לבד בדירה מודרנית, ברמן במסבאה שם שלושת האורחים שומרים מרחק רב אחד מהשני. רצף תמונות של הופר מתרוצץ ברשת בטענה שלא משנה איזו תמונה, כולן משקפות את המציאות של המגפה.

משבר הבדידות והמנעות מקשר ישיר בין בני אדם נשקף מבעד לציוריו. הופר נולד בניו יורק בשנת 1882, והפך את ההתבודדות למרכז עבודתו.

אין צורך בחיים המודרנים במגפה בכדי לבודד אותנו אחד מהשני. אחד מהמעריצים הגדולים של הופר היה אלפרד היצ׳קוק, ומספר סצנות מסרטיו מבוססות על העבודות של הופר.

כולנו מקווים להתנגד לבדידות הנשקפת מהציורים ומדברים על קהילה ורשתות חברתיות. היום אנו מחביאים את הבדידות של החיים המודרניים על ידי בהייה בטלפונים. בחרנו בבדידות המודרנית מתוך שאיפה לחופש. אך היום עבודותיו של הופר מעלות שאלות קשות - ללא החופש, מה נותר מלבד בדידות?

כולנו חיים בתמונה של אדוארד הופר מאת ריקי שחם

כולנו חיים בתמונה של אדוארד הופר

ריקי שחם

רובנו יושבים מבודדים אחד מהשני, מביטים בחלון על עיר מרוקנת. עבודותיו של אדוארד הופר מקבלות מבט מחודש עם התפשטות מגפת הקורונה העולמית. אישה יושבת לבדה בקולנוע נטוש, גבר לבד בדירה מודרנית, ברמן במסבאה שם שלושת האורחים שומרים מרחק רב אחד מהשני. רצף תמונות של הופר מתרוצץ ברשת בטענה שלא משנה איזו תמונה, כולן משקפות את המציאות של המגפה.

משבר הבדידות והמנעות מקשר ישיר בין בני אדם נשקף מבעד לציוריו. הופר נולד בניו יורק בשנת 1882, והפך את ההתבודדות למרכז עבודתו.

אין צורך בחיים המודרנים במגפה בכדי לבודד אותנו אחד מהשני. אחד מהמעריצים הגדולים של הופר היה אלפרד היצ׳קוק, ומספר סצנות מסרטיו מבוססות על העבודות של הופר.

כולנו מקווים להתנגד לבדידות הנשקפת מהציורים ומדברים על קהילה ורשתות חברתיות. היום אנו מחביאים את הבדידות של החיים המודרניים על ידי בהייה בטלפונים. בחרנו בבדידות המודרנית מתוך שאיפה לחופש. אך היום עבודותיו של הופר מעלות שאלות קשות - ללא החופש, מה נותר מלבד בדידות?

רובנו יושבים מבודדים אחד מהשני, מביטים בחלון על עיר מרוקנת. עבודותיו של אדוארד הופר מקבלות מבט מחודש עם התפשטות מגפת הקורונה העולמית. אישה יושבת לבדה בקולנוע נטוש, גבר לבד בדירה מודרנית, ברמן במסבאה שם שלושת האורחים שומרים מרחק רב אחד מהשני. רצף תמונות של הופר מתרוצץ ברשת בטענה שלא משנה איזו תמונה, כולן משקפות את המציאות של המגפה.

משבר הבדידות והמנעות מקשר ישיר בין בני אדם נשקף מבעד לציוריו. הופר נולד בניו יורק בשנת 1882, והפך את ההתבודדות למרכז עבודתו.

אין צורך בחיים המודרנים במגפה בכדי לבודד אותנו אחד מהשני. אחד מהמעריצים הגדולים של הופר היה אלפרד היצ׳קוק, ומספר סצנות מסרטיו מבוססות על העבודות של הופר.

כולנו מקווים להתנגד לבדידות הנשקפת מהציורים ומדברים על קהילה ורשתות חברתיות. היום אנו מחביאים את הבדידות של החיים המודרניים על ידי בהייה בטלפונים. בחרנו בבדידות המודרנית מתוך שאיפה לחופש. אך היום עבודותיו של הופר מעלות שאלות קשות - ללא החופש, מה נותר מלבד בדידות?

ריקי שחם

כולנו חיים בתמונה של אדוארד הופר

ריקי שחם

next song

חזרה