hand scribbling

ריקי שחם פואטיקה, צילום, תרבות

הצלמת של המוזרים
ריקי שחם

דיאן ארבוס נולדה בניו יורק בשנת 1923 למהגרים מרוסיה. הם היו עשירים ולמרות המיתון הגדול של התקופה, דיאן לא סבלה בילדותה מהמחסור. דיאן גודלה בעיקר על ידי משרתות. שאר משפחתה גם הם עסקו באומנויות השונות, אביה היה צייר, אחותה מעצבת, ואחיה משורר.

את מצלמתה הראשונה קיבלה ארבוס בגיל 18. את הקריירה החלה בסטודיו עצמאי לצילום עם בעלה. הם הפיקו קמפיינים למגזינים כמו ווג, גלמור וסבנטין.

אך לא עבר זמן רב וארבוס חיפשה לצלם תמונות חדות, ללא הגרעון האופייני לעבודתה הראשונית, אשר מחפשות את הרוע - את אותו הדבר שאנשים מפנים אליו את מבטם - היא אומרת בראיון.

צילומיה, למרות שרובם צילומי רחוב, מעמידים את הדמויות ישירות אל מול המצלמה, עם פלאש חזק גם אם נלקחו באור יום. עם הדמויות אותן צילמה פיתחה ארבוס מערכות יחסים ארוכות טווח על אף הזמן החפוז בהן נלקחו.

הצלמת של המוזרים מאת ריקי שחם

הצלמת של המוזרים

ריקי שחם

דיאן ארבוס נולדה בניו יורק בשנת 1923 למהגרים מרוסיה. הם היו עשירים ולמרות המיתון הגדול של התקופה, דיאן לא סבלה בילדותה מהמחסור. דיאן גודלה בעיקר על ידי משרתות. שאר משפחתה גם הם עסקו באומנויות השונות, אביה היה צייר, אחותה מעצבת, ואחיה משורר.

את מצלמתה הראשונה קיבלה ארבוס בגיל 18. את הקריירה החלה בסטודיו עצמאי לצילום עם בעלה. הם הפיקו קמפיינים למגזינים כמו ווג, גלמור וסבנטין.

אך לא עבר זמן רב וארבוס חיפשה לצלם תמונות חדות, ללא הגרעון האופייני לעבודתה הראשונית, אשר מחפשות את הרוע - את אותו הדבר שאנשים מפנים אליו את מבטם - היא אומרת בראיון.

צילומיה, למרות שרובם צילומי רחוב, מעמידים את הדמויות ישירות אל מול המצלמה, עם פלאש חזק גם אם נלקחו באור יום. עם הדמויות אותן צילמה פיתחה ארבוס מערכות יחסים ארוכות טווח על אף הזמן החפוז בהן נלקחו.

דיאן ארבוס נולדה בניו יורק בשנת 1923 למהגרים מרוסיה. הם היו עשירים ולמרות המיתון הגדול של התקופה, דיאן לא סבלה בילדותה מהמחסור. דיאן גודלה בעיקר על ידי משרתות. שאר משפחתה גם הם עסקו באומנויות השונות, אביה היה צייר, אחותה מעצבת, ואחיה משורר.

את מצלמתה הראשונה קיבלה ארבוס בגיל 18. את הקריירה החלה בסטודיו עצמאי לצילום עם בעלה. הם הפיקו קמפיינים למגזינים כמו ווג, גלמור וסבנטין.

אך לא עבר זמן רב וארבוס חיפשה לצלם תמונות חדות, ללא הגרעון האופייני לעבודתה הראשונית, אשר מחפשות את הרוע - את אותו הדבר שאנשים מפנים אליו את מבטם - היא אומרת בראיון.

צילומיה, למרות שרובם צילומי רחוב, מעמידים את הדמויות ישירות אל מול המצלמה, עם פלאש חזק גם אם נלקחו באור יום. עם הדמויות אותן צילמה פיתחה ארבוס מערכות יחסים ארוכות טווח על אף הזמן החפוז בהן נלקחו.

ריקי שחם

הצלמת של המוזרים

ריקי שחם

next song

חזרה