ריקי שחם

פואטיקה, צילום, תרבות

הסטודיו של ג׳קסון פולוק
ריקי שחם

חבל שהמציאו את הצילום, אומרת אבלין הופר - אחת הצלמות המרשימות בחמישים השנים האחרונות. אנדראס פאולי, מהמכרים הקרובים שלה, טוען שזה בעקבות כך שאבלין תמיד שאבה השראתה מציור ותכופות היתה עוברת בין הציור ובין הצילום בתקופות שונות בחייה. ניתן לראות זאת באופן בולט בדרך בה היא מטפלת באור, אומר פאולי.

הופר הושפעה רבות מהציירים ההולנדים והאיטלקים מתקופת הרנסנס. היא ניגשה לקומפוזיציה כמו שצייר היה ניגש. במצלמה של 4 על 5 בה השתמשה היה נראה העולם הפוך כקומפוזיציות של צורה וצבע.

הופר לא התעניינה בחיי היום יום ולרוב התמקדה בתמונות שלעיניה היו נצחיות, כאלו שהתקיימו כבר כחמש מאות שנה.

כשיצא פאולי למסע עם הופמן לגלריה מדיצ׳י - הופתע לגלות כי היא נכנסה לשם בפעם הראשונה ללא מצלמה. הרושם הראשוני הוא החשוב ביותר, אמרה, אני מעוניינת לחוש אותו ולא להתחיל לצלם כמשוגעת.

הסטודיו של ג׳קסון פולוק מאת ריקי שחם

הסטודיו של ג׳קסון פולוק

ריקי שחם

חבל שהמציאו את הצילום, אומרת אבלין הופר - אחת הצלמות המרשימות בחמישים השנים האחרונות. אנדראס פאולי, מהמכרים הקרובים שלה, טוען שזה בעקבות כך שאבלין תמיד שאבה השראתה מציור ותכופות היתה עוברת בין הציור ובין הצילום בתקופות שונות בחייה. ניתן לראות זאת באופן בולט בדרך בה היא מטפלת באור, אומר פאולי.

הופר הושפעה רבות מהציירים ההולנדים והאיטלקים מתקופת הרנסנס. היא ניגשה לקומפוזיציה כמו שצייר היה ניגש. במצלמה של 4 על 5 בה השתמשה היה נראה העולם הפוך כקומפוזיציות של צורה וצבע.

הופר לא התעניינה בחיי היום יום ולרוב התמקדה בתמונות שלעיניה היו נצחיות, כאלו שהתקיימו כבר כחמש מאות שנה.

כשיצא פאולי למסע עם הופמן לגלריה מדיצ׳י - הופתע לגלות כי היא נכנסה לשם בפעם הראשונה ללא מצלמה. הרושם הראשוני הוא החשוב ביותר, אמרה, אני מעוניינת לחוש אותו ולא להתחיל לצלם כמשוגעת.

חבל שהמציאו את הצילום, אומרת אבלין הופר - אחת הצלמות המרשימות בחמישים השנים האחרונות. אנדראס פאולי, מהמכרים הקרובים שלה, טוען שזה בעקבות כך שאבלין תמיד שאבה השראתה מציור ותכופות היתה עוברת בין הציור ובין הצילום בתקופות שונות בחייה. ניתן לראות זאת באופן בולט בדרך בה היא מטפלת באור, אומר פאולי.

הופר הושפעה רבות מהציירים ההולנדים והאיטלקים מתקופת הרנסנס. היא ניגשה לקומפוזיציה כמו שצייר היה ניגש. במצלמה של 4 על 5 בה השתמשה היה נראה העולם הפוך כקומפוזיציות של צורה וצבע.

הופר לא התעניינה בחיי היום יום ולרוב התמקדה בתמונות שלעיניה היו נצחיות, כאלו שהתקיימו כבר כחמש מאות שנה.

כשיצא פאולי למסע עם הופמן לגלריה מדיצ׳י - הופתע לגלות כי היא נכנסה לשם בפעם הראשונה ללא מצלמה. הרושם הראשוני הוא החשוב ביותר, אמרה, אני מעוניינת לחוש אותו ולא להתחיל לצלם כמשוגעת.

ריקי שחם

הסטודיו של ג׳קסון פולוק

ריקי שחם

next song

חזרה