ריקי שחם

פואטיקה, צילום, תרבות

מתקן הגרמופונים
ריקי שחם

הצלם ולדימיר אנטאקי צילם למעלה מ-250 בעלי חנויות קטנות ברחבי העולם. המסע התחיל במקסיקו כאשר נתקל בדרכו בחור בקיר שם עבד פסל מקומי - מראה שנראה לקוח ישירות מתקופת הרנסנס באיטליה. המקום היה מלא מן הרצפה עד התקרה בפסלי קדושים בשלבים שונים של הכנה. הפסל לא היה מאיר פנים, אומר אנטאקי, אך הוא לא הפסיק לדבר במשך כמעט שעה. הוא התלונן על כך שהוא אחרון בשושלת משפחתית, ואחריו לא יהיה מי שימשיך את המלאכה. כמו כן הכנסייה כבר הפסיקה לעשות הזמנות והיא מסתפקת בגרסאות זולות מסין. איש אינו מעריך את מלאכתו - לא משפחתו, לא הכנסייה ולבטח לא תיירים כמו ולדימיר.

במסעותיו צילם ולדימיר מצחצח נעליים בפריז, רוכל תקליטים בניו-יורק, מכונאי בביירות ומתקן גרמופונים באיסטנבול.

לטענת אנטאקי השתלטות הרשתות הגדולות קשורה לפחד. כשאנו נכנסים לעיר גדולה אנו מחפשים את המוכר - חנות סטארבקס או מקדונלד נותנות תחושה של בטחון, של עולם הומוגני.

מתקן הגרמופונים מאת ריקי שחם

מתקן הגרמופונים

ריקי שחם

הצלם ולדימיר אנטאקי צילם למעלה מ-250 בעלי חנויות קטנות ברחבי העולם. המסע התחיל במקסיקו כאשר נתקל בדרכו בחור בקיר שם עבד פסל מקומי - מראה שנראה לקוח ישירות מתקופת הרנסנס באיטליה. המקום היה מלא מן הרצפה עד התקרה בפסלי קדושים בשלבים שונים של הכנה. הפסל לא היה מאיר פנים, אומר אנטאקי, אך הוא לא הפסיק לדבר במשך כמעט שעה. הוא התלונן על כך שהוא אחרון בשושלת משפחתית, ואחריו לא יהיה מי שימשיך את המלאכה. כמו כן הכנסייה כבר הפסיקה לעשות הזמנות והיא מסתפקת בגרסאות זולות מסין. איש אינו מעריך את מלאכתו - לא משפחתו, לא הכנסייה ולבטח לא תיירים כמו ולדימיר.

במסעותיו צילם ולדימיר מצחצח נעליים בפריז, רוכל תקליטים בניו-יורק, מכונאי בביירות ומתקן גרמופונים באיסטנבול.

לטענת אנטאקי השתלטות הרשתות הגדולות קשורה לפחד. כשאנו נכנסים לעיר גדולה אנו מחפשים את המוכר - חנות סטארבקס או מקדונלד נותנות תחושה של בטחון, של עולם הומוגני.

הצלם ולדימיר אנטאקי צילם למעלה מ-250 בעלי חנויות קטנות ברחבי העולם. המסע התחיל במקסיקו כאשר נתקל בדרכו בחור בקיר שם עבד פסל מקומי - מראה שנראה לקוח ישירות מתקופת הרנסנס באיטליה. המקום היה מלא מן הרצפה עד התקרה בפסלי קדושים בשלבים שונים של הכנה. הפסל לא היה מאיר פנים, אומר אנטאקי, אך הוא לא הפסיק לדבר במשך כמעט שעה. הוא התלונן על כך שהוא אחרון בשושלת משפחתית, ואחריו לא יהיה מי שימשיך את המלאכה. כמו כן הכנסייה כבר הפסיקה לעשות הזמנות והיא מסתפקת בגרסאות זולות מסין. איש אינו מעריך את מלאכתו - לא משפחתו, לא הכנסייה ולבטח לא תיירים כמו ולדימיר.

במסעותיו צילם ולדימיר מצחצח נעליים בפריז, רוכל תקליטים בניו-יורק, מכונאי בביירות ומתקן גרמופונים באיסטנבול.

לטענת אנטאקי השתלטות הרשתות הגדולות קשורה לפחד. כשאנו נכנסים לעיר גדולה אנו מחפשים את המוכר - חנות סטארבקס או מקדונלד נותנות תחושה של בטחון, של עולם הומוגני.

ריקי שחם

מתקן הגרמופונים

ריקי שחם

next song

חזרה